Pierś z kurczaka smażona na oleju kokosowym z rukolą i pomidorkami

Pierś z kurczaka smażona na oleju kokosowym z rukolą i pomidorkami

Składniki :

  • jedna pierś z kurczaka
  • 1,5 garści rukoli
  • około 6 małych pomidorków (cherry)
  • mała cebulka
  • 1 łyżka oleju kokosowego – do kurczaka
  • 1 łyżeczka oliwy – do sałatki (bądź innego oleju np. tłoczonego na zimno)
  • przyprawy: pieprz cayenne, szczypta soli morskiej, świeżo mielony pieprz, czosnek granulowany, bazylia, zioła prowansalskie

odstep13

Na początku pierś dobrze jest troszeczkę rozbić tłuczkiem aby mięso było bardziej płaskie i łatwiej było je wysmażyć. Kolejno obtaczamy pierś kurczaka w wymienionych wyżej przyprawach, tak aby mięso jak najdłużej mogło poleżeć i przejść smakiem przypraw. Odstawiamy na około 30 min. Po upływie tego czasu, rozgrzewamy na patelni łyżkę oleju kokosowego do podsmażenia kurczaka. Kurczaka wysmażamy około 8-10 min na pełnym ogniu, tak aby w środku nie okazał się surowy, czas najczęściej zależy od grubości piersi.

Gdy pierś będzie już gotowa odstawiamy ją na talerz. Na pozostałym oleju z patelni podsmażamy cebulkę, którą podamy w formie delikatnie zasmażonej do kurczaka. Jeśli oleju jest za mało troszeczkę dodajemy tak aby cebulka mogła się zasmażyć.

Sałatka nie jest filozofią. Wystarczy połączyć składniki: rukola i pomidorki z łyżeczką oliwy. Warto dla smaku pokropić kilkoma kroplami cytryny. Sałatka nie wymaga więcej przypraw, gdyż smak rukoli jest intensywny. Charakteryzuje się lekko pikantnym smakiem bardzo dominującym smakiem, z którym ciężko byłoby konkurować.

Jest to jeden z częściej stosowanych przeze mnie przepisów na diecie przeciwgrzybiczej, gdyż jest mocno sycący i bardzo prosty do zrobienia, szczególnie gdy nie mamy siły myśleć po powrocie z pracy:)

Smacznego i pozdrawiam!


 

6 Comments

  1. Bardzo mnie zaciekawił ten blog :) Mam pytanie odnośnie oleju kokosowego gdzie go mogę zakupić ?czy w marketach typu tesco dostanę coś takiego?

  2. Dzięki:) Najtaniej zazwyczaj do kupienia jest na necie po wpisaniu olej kokosowy, , np. allegro lub przy porównaniu cen na serwisach: skąpiec czy ceneo. Wtedy mozna kupić np. 500ml za np około 15zł. Taki olej starcza na bardzo długo. Dłużej niż oliwa czy olej rzepakowy.

    Jeśli chodzi o markety to jeśli w tesco to raczej w tych naprawdę dużych. Osobiście spotkałam się w zwykłym społem z tym olejem ( jednak tam jest dość drogo ) , w Auchan (niemal pewne że tam będzie), Alma, Kuchnie Świata. W pozostałych sklepach nie zwróciłam uwagi.

    Można też kupić w sklepie ekologicznym ich popularność rośnie więc na pewno w każdym mieście w Polsce taki się znajdzie. Ceny są w nich róże. Raz normalne raz mocno zawyżone.

    Pozdrawiam:)

  3. Świetny blog!!! Ja dopiero zaczynam swoją dietę do zdrowia i przepisy, które tutaj znalazłam na pewno wykorzystam. Dlaczego ten przepis mogę wykorzystać dopiero w II etapie diety?
    Pozdrawiam serdecznie.

    • Witaj:) cieszę się, że temat z biegiem czasu staje się popularny i zaczynamy mieć świadomość aby zmieniając nasz sposób żywienia aby zacząć odzyskiwać zdrowie i dobre samopoczucie. Dziękuję również za komentarz. Bardzo miło słyszeć dobre słowa:) Jeśli chodzi o to czemu przepis znajduje się na II etapie. Uważam, że faktycznie masz rację trochę nad wyraz go tu umieściłam. Wynikało to z zawartości pomidorów w przepisie, których nie powinno się jeść w I etapie. Ale wiadomo: Jest to dość umowne i indywidualne. Pomidory to i tak wciąż bardzo małokaloryczne warzywa. Wiec ewentualnie na samym początku można ich nie jeść przez dosłownie chwilę – może tydzień (taki pierwszy okres uderzeniowy, czyli jak najmniej cukrów).

      Muszę powrzucać trochę moich nowych przepisów bo mam nagromadzone ale czasu niestarczy aby przygotować.

      Pozdrawiam serdecznie. Trzymaj się na diecie! naprawdę można poczuć olbrzymią różnicę i oczywiście odzyskać zdrowie i energię:)

      • Już nie mogę się doczekać nowych przepisów :) Mam nadzieje, że znajdziesz czas i umieścisz je wkrótce.
        Jestem na diecie od 29 grudnia, czyli bardzo krótko. To moje drugie podejście. Dietę po raz pierwszy zaczęłam 3 grudnia, ale na święta skusiłam się na galaretkę z owocami i bardzo szybko tego pożałowałam :(
        Jadłam wczoraj i dzisiaj pomidory w sałatce i raczej nie odczuwam, żeby mi szkodziły. To pewnie jest sprawa indywidualna dla każdego, ale masz rację, że warto z nich zrezygnować na samym początku.

        Pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku!

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 
 
 
 
shared on wplocker.com