Tortilla żytnia z zielonymi warzywami

Tortilla żytnia z zielonymi warzywami

Proporcje wystarczają na 4 placki

Ciasto na placki żytnie – kruche tortille żytnie:

  • mały jogurt naturalny
  • około 300 -330 mąki żytniej razowej (+ porcja do wyrabiania ciasta )
  • 2 łyżki oliwy
  • przyprawy do ciasta: bazylia, pieprz cayenne, czosnek granulowany, zioła prowansalskie, sól morska

Dodatki:

  • 1 mozarella
  • Avocado
  • brokuł
  • trochę fasolki zielonej

odstep13

W misce na początku wymieszać dokładnie suche składniki (mąkę – w I etapie zalecana – 2000; przyprawy). Następnie należy dodać całe opakowanie małego jogurtu i 2 łyżki oliwy. Na początku najlepiej ciasto wyrabiać łyżką, gdyż mocno się lepi. Z czasem gdy ciasto zaczyna gęstnieć, po około 3 minutach, zaczynamy wyrabiać rękoma podsypując ciasto mąką aby nie obklejało nam całych rąk. Ciasto będzie gotowe gdy będzie zwarte, będzie można z niego uformować kulę i nie będzie się lepić do rąk. Cały proces wyrabiania cista trwa 6-7 minut czyli dość szybko:)

Przygotowane ciasto odkładamy do lodówki w folii na pół godziny i szykujemy nasze dodatki.

Dodatki właściwie można zacząć szykować już wcześniej. Dodatki na taką tortillę żytnią mogą być dowolne. Ja użyłam do tej wersji jak najwięcej warzyw z etapu I diety.

Brokuła drobno kroimy i gotujemy na parzę około 10 min. Fasolkę również gotujemy na parzę tylko trochę dłużej około 15 min. Oba warzywa można gotować wspólnie, z tym że brokuła trzeba wcześniej wyciągnąć, a fasolkę pozostawić aby się dogotowała.

ciasto wyjmujemy z lodówki i dzielimy na 4 części. pojedyncze części rozwałkowujemy na placki wielkości średniej patelni, i na rozgrzaną suchą patelnie kładziemy placki aby się przypiekły. Ewentualnie można taką tortillę wstawić do zapieczenia do piekarnika na około 180 st. na kamieniu do pizzy, lub jak niektórzy sprytnie wymyślili na kafelku podłogowym:) Świetnie zastępuje kamień do pizzy.

Tortillę pieczemy na patelni około 3-5 min z jednej i z drugiej strony, aż placek się zarumieni z obu stron. W czasie pieczenia, bąble nakłuwamy wykałaczką.

Po uzyskaniu kruchej tortilli rozkładamy na nią rozdrobnione składniki: mozarellę, brokuła, fasolkę i zapiekamy na chwilę w piekarniku w 180 st. do momentu rozpuszczenia się mozarelli.

Na koniec po wyjęciu układamy na tortilli avocado.

Trochę się rozpisałam ale chciałam jak najlepiej wszystko wyjaśnić. Wbrew dużej ilości tekstu, tortillę żytnią przyrządza się naprawdę bardzo szybko. Ciasto możemy też mieć wcześniej zrobione, a składniki można użyć surowe, np. jakaś papryka, cukinia itp. Tortille które obecnie robię, są chętnie jedzone przez wszytskich dookoła, nawet przez tych którzy o diecie candida nawet nie słyszeli. To mój nowy przepis, który od tygodnia powtarzam codziennie w przeróżnych wariacjach i w ogóle mi się nie nudzi. Bardzo polecam. Tanie wychodzi bardzo tanio i zdrowo:)

Smacznego!!

 

7 Comments

  1. Dziękuję za tę stronkę! Na to czekałam. W końcu ta dieta przestanie być tak męcząca logistycznie („co tu zrobić, żeby nie umrzeć z nudów kulinarnych…”) To moje trzecie podejście, mam nadzieję, że tym razem z sukcesem.

  2. Zgadzam się z komentarzem wyżej. Świetna strona ! :) Cieszę się, że na nią trafiłam. A tortilla naprawdę pyszna :)

  3. A w diecie osób z candida można używać sera??

  4. dozwolony ser to tylko i wyłącznie mozarella:)

  5. Pytanie do autorki bloga. Czy w tym przepisie chodzi o mąkę żytnia razowa? bo ja takiej
    wlasnie użyłam, a nie chce narazić swjego zdrowia przez niezrozumienie.

    • Hej:) Chodzi tu o mąkę razową, czyli inaczej pełnoziarnistą. Nie powinna być rafinowana – czyli oczyszczona po zmieleniu ziaren. Cieszę się że przepisy pasuja:) Mi bardzo pomogły przetrwać na tej diecie. Zresztą po tak prozdrowtonej diecie myslenie mocno się zmienia i do teraz większąść przepisów, w przeróżnych modyfikacjach stosuję. Pozdrawiam

  6. Tortilla jest naprawdę pyszna , bardzo prosze o odpowiedz na moje pytanie z z popoprzedniego postu.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 
 
 
 
shared on wplocker.com